Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΛΑΜΠΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΣΗΜΟΥ MOULIN ROUGE

Από τότε που άνοιξε τις πόρτες του στα τέλη του 1800 το Μουλέν Ρουζ έγινε αμέσως το πρότυπο για τα πιο διάσημα καμπαρέ του κόσμου. Η λέξη «καμπαρέ», δηλαδή νυχτερινό κέντρο με τολμηρό μουσικοχορευτικό πρόγραμμα, στη χώρα μας καταγράφηκε ως «ο τόπος της ακολασίας, των οργίων, της ηδονής, το άντρον της διαφθοράς και του εκφυλισμού, η βασιλεία της γυμνής σαρκός και του ασέμνου ηδονισμού».Ήταν Οκτώβριος του 1889 όταν το Παρίσι βούιξε με το άνοιγμα ενός νέου μουσικού θεάτρου. Οι ιδιοκτήτες Ιωσήφ Ογιέρ και Σαρλ Ζίντλερ επέλεξαν το όνομα Moulin Rouge, Κόκκινος Μύλος δηλαδή και του έδωσαν το παρατσούκλι "Le Premier Palais des Femmes", Το πρώτο παλάτι των γυναικών. Ισχυρίστηκαν ότι το Μουλέν Ρουζ θα γίνει σύντομα "ένας ναός της μουσικής και του χορού". Γρήγορα απέκτησε τη φήμη ότι είναι ο τόπος όπου οι άνδρες μπορούν να δουν νεαρές κοπέλες σε μοναδικές και καταπληκτικές χορευτικές κινήσεις, ευλύγιστες όσο και η ηθική τους. Και αν και το περίφημο Can-Can Dance ήταν παρών στην διασκέδαση της εργατικής τάξης από τη δεκαετία του 1830 στις πρώτες ημέρες του Μουλέν Ρουζ εκτίναξε την δημοτικότητά του!.


Μετά από λίγα χρόνια το διάσημο μουλέν ρουζ, παρήκμασε και στο θέατρο δεν έβλεπες τίποτα περισσότερο από ένα χορευτικό που εκτελούνταν από εταίρες για να ψυχαγωγήσουν την πελατεία τους. Μερικές φορές το πρόγραμμα ήταν εντελώς χυδαίο και όσα διαδραματίζονταν στο εσωτερικό του καμπαρέ προκαλούσαν συχνά μεγάλη δημόσια κατακραυγή. Κάποιοι το χαρακτήριζαν και πορνείο. Κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου, ένας από τους πιο αξιοσημείωτους προστάτες του μουσικοθεάτρου, ο καλλιτέχνης Ανρί ντε Τουλούζ-Λωτρέκ, ζωγράφισε μια σειρά από διάσημες σκηνές του Μουλέν Ρουζ. Έτσι έγινε μετατράπηκε σιγά σιγά σε μια μοντέρνα αίθουσα μουσικής και στο γνωστό καμπαρέ που όλοι γνωρίζουμε σήμερα για τα φαντασμαγορικά σόου του. Λόγω του λοτρέκ άρχισε να προσελκύει πελατεία υψηλότερης ποιότητας και η φήμη του εκτινάχθηκε σε όλο τον κόσμο.


Σήμερα, μια επίσκεψη στο Μουλέν Ρουζ εξακολουθεί να είναι πολύ δημοφιλής για τους επισκέπτες του Παρισιού. Το θέατρο με τον χαρακτηριστικό κόκκινο μύλο που βρίσκεται στην θέση του εδώ και 132 χρόνια αποτελεί ατραξιόν για χιλιάδες τουρίστες που παίρνουν φωτογραφίες αλλά και άλλους που κάνουν κρατήσεις για ένα νυχτερινό σόου.
 Το πρώτο καμπαρέ των Αθηνών ονομαζόταν «Χαραυγή» και ξεκίνησε τη λειτουργία του αρχές Οκτωβρίου 1914. Η ανακοίνωση που εκδόθηκε ήταν ιδιαίτερα προσεκτική. Ένας χώρος όπου ο καθένας δύναται να εισέρχεται, να πίνει τον καφέ του ή την μπύρα του, να ακούει την μουσική του, να χορεύει, να ευθυμεί, να περνά μία ώρα ευχάριστη πληρώνοντας για όλα αυτά μόνον δύο δραχμές απολαμβάνοντας είκοσι Γαλλίδες χορεύτριες έλεγε η διαφήμιση στο τύπο της εποχής. Ο ιδιοκτήτης διευκρίνιζε ότι δεν επρόκειτο περί καφωδείου, αλλά για ένα  ευρωπαϊκό πολυτελές καμπαρέ. Λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 1914 στο καμπαρέ προστέθηκε «μία μικρή σκηνή» ενώ δύο χρόνια μετά πρωταγωνιστούσαν εκεί γνωστοί γάλλοι τραγουδιστές και ηθοποιοί της εποχής όπως οι Μαγκή Λαμπραντόρ, ο Βιλλάρ, η Νταλτή και η Νεστρέ.


Λίγα χρόνια μετά άνοιξε το καμπαρέ «Σαντάν», το οποίο χρησιμοποίησε και την ονομασία «Χόλλιγουντ»! Εκεί κατέφευγαν όσοι επιθυμούσαν να το ξενυχτίσουν ενώ κατέληγαν και όσοι φαντάροι έβγαιναν από το στρατόπεδο στου Γουδή. Ξεχύνονταν στη λεωφόρο μόλις έπαιρναν άδεια, δίνοντας με το χακί τους μια ξεχωριστή νότα στην κίνηση της περιοχής.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΠΡΕΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΝΥΧΤΙΟΥ

Στις 6 Οκτωβρίου 1970 ο 22χρονος Αμερικανός Φοιτητής Μπίλι Χέϊς επισκέφθηκε την Τουρκία. Στην Κωνσταντινούπολη όμωςσυνελήφθη από την τουρκική αστυνομία για κατοχή 4ων κιλών χασίς καθώς ήταν έτοιμος να αναχωρήσει αεροπορικώς από τη χώρα μαζί με την κοπέλα του. Ο Μπίλι φυλακίζεται για 4 χρόνια και 2 μήνες. Το 1974, μετά από έφεση, το Δικαστήριο απορρίπτει την αρχική ποινή των τεσσάρων χρόνων και τον καταδικάζει σε 30ετή φυλάκιση για το.. έγκλημά του. Η παραμονή του Μπίλι στη φυλακή μετατρέπεται σε ζωντανή κόλαση: τρομακτικές σκηνές σωματικών και πνευματικών βασανιστηρίων από σαδιστές δεσμοφύλακες ακολουθούν η μία την άλλη, ενώ δωροδοκία, βία και παράνοια κυριαρχούν στην φυλακή. Ο Μπίλι Χεις προσλαμβάνει έναν Δικηγόρο ο οποίος όμως τον πρόδωσε επειδή ήταν διεφθαρμένος. Επίσης οι Δικαστές που δίκασαν τον Χέϊς ήταν διεφθαρμένοι και προκατειλημμένοι εναντίον του. Μόνο του Στήριγμα σε αυτήν την Ιστορία ήταν η κοπέλα του και οι γονείς του. Μάταια οι ΗΠΑ προσπαθούσαν να πετύχουν την έκδοση του …

Α.ΟΧΑΝΙΑΝ,Ο ΝΕΟΣ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΥΡΙΟΥΧΟΣ ΑΡΜΕΝΙΟΣ ΣΥΖΥΓΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΡΙΑΝΑ ΣΚΛΕΝΑΡΙΚΟΒΑ

Στα 42 της χρόνια παραμένει εντυπωσιακή όπως ακριβώς την γνωρίσαμε στην Ελλάδα πριν από λίγα χρόνια όταν ήρθε στον Ολυμπιακό ο τότε σύζυγος της Κριστιάν Καρεμπέ. Ο Γάλλος άσσος και η Αντριάνα Σκλεναρίκοβα ήταν ένα από τα πιο διάσημα και αγαπημένα ζευγάρια. Εκείνος γνωστός ποδοσφαιριστής με καριέρα σε μεγάλες ομάδες και εκείνη ένα από τα πιο όμορφα και πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα στον χώρο της μόδας, με πόδια που αγγίζουν το 1,25 εκ. Ήταν στα τέλη του 1996 όταν ο Κριστιάν Καρεμπέ, που τότε αγωνιζόταν στη Σαμπντόρια, γνώρισε κατά τη διάρκεια μιας πτήσης την 25χρονη Αντριάνα. Ο έρωτάς τους φούντωσε, ο Καρεμπέ άφησε την γυναίκα και την κόρη του και τυλίχθηκε στα δίχτυα της ξανθιάς καλλονής. Τώρα μετά από 14 χρόνια γάμου χώρισαν και η ίδια έκανε το επόμενο βήμα στην ζωή της στο πλευρό του δισεκατομμυριούχου Aρμένιου επιχειρηματία Αράμ Οχανιάν 59 ετών. Τον Ιούνιο επισημοποίησαν τη σχέση τους μ' ένα παραμυθένιο γάμο στο Μονακό παρουσία λίγων φίλων και συγγενών. Οι δυο τους συναντήθηκαν στο Μ…

Η ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ ΤΟΥ ΧΑΛΕΠΑ

Το πρόσωπο της κοιμωμένης του χαλεπά είναι σμιλεμένο περίτεχνα, δείχνει ήρεμο. Η κοπέλα έχει γείρει στο πλάι, σα να κοιμάται. Είναι ντυμένη για τον ύπνο με το κοριτσίστικο νυχτικό της προσεκτικά κουμπωμένο μέχρι ψηλά στο στέρνο. Τα χέρια της μοιάζουν να είναι ζωντανά ενώ είναι σκεπασμένη με ένα σεντόνι.  Ο γλύπτης Γιαννούλης Χαλεπάς ήταν γόνος οικογένειας φημισμένων μαρμαρογλυπτών από την Τήνο. Ο πατέρας του και ο θείος του είχαν μεγάλη οικογενειακή επιχείρηση μαρμαρογλυπτικής με παραρτήματα στο Βουκουρέστι, την Σμύρνη και τον Πειραιά. Το 1877 άρχισε να δουλεύει το πιο διάσημο γλυπτό του, την Κοιμωμένη για τον τάφο της Σοφίας Αφεντάκη στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών. Το επιτύμβιο μνημείο της Σοφής όπως την αποκαλούσαν στο στενό της περιβάλλον παραγγέλθηκε από τον θείο της, ευεργέτη της Κιμώλου. Η κοπέλα πέθανε το 1873 σε ηλικία 18 χρόνων από φυματίωση και πέρασε στην αθανασία χάρη στη σμίλη του ΓιαννούληΧαλεπά. Το 1875 ο Χαλεπάς ανοίγει εργαστήριο στην Αθήνα και γνωρίζεται με τον έρωτα της ζω…