Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΩΣ Η ΤΕΧΝΗ ΚΡΑΤΗΣΕ ΕΝΑΝ ΠΑΙΔΟΦΙΛΟ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΥΛΑΚΗ ΓΙΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ!

Ο διάσημος Βρετανός καλλιτέχνης και φωτογράφος Γκράχαμ Όβεντεν σε όλα του τα έργα, που πωλούνται ακόμη και 30.000 το ένα, έχει ως πρωταγωνίστριες ανήλικες, γυμνές κοπέλες. Η διαστροφή του με τα μικρά κορίτσια έφτανε ακόμη και στο σημείο να τα τοποθετεί σε σκηνές ομοφυλοφιλικές ή ακόμη και να βάζει τον εαυτό του μέσα στο κάδρο χαϊδεύοντας τα ανήλικα. Το βιβλίο του για την λολίτα περιγράφει ακριβώς την ψυχοσύνθεση του καλλιτέχνη αλλά και την ψύχωση με το γυμνό ανήλικο σώμα. Κι όμως εδώ και 20 χρόνια απολάμβανε μια ιδιότυπη ασυλία κι ενώ είχε μπει στο στόχαστρο της αστυνομίας τρεις φορές μετά από καταγγελίες για αποπλάνηση και βιασμό.
το 1994 η αστυνομία εισβάλει στο σπίτι του Graham Ovenden και ανακαλύπτει εκατοντάδες φωτογραφίες γυμνών παιδιών, κάποιες από αυτές θεωρούνται ιδιαίτερα προσβλητικές. Ο κόσμος της τέχνης τον υπερασπίζεται. Θεωρεί ότι το σεξουαλικό του έργο συγχέεται με την πορνογραφία και το δικαστήριο τον αθωώνει. Συνεχίζει να δημιουργεί και να πουλάει τα πανάκριβα έργα του. Από τη στιγμή εκείνη, διάσημοι καλλιτέχνες ξεσηκώθηκαν προς υπεράσπιση του Όβεντεν και του σεξουαλικού του έργου, υποστηρίζοντας πως η τέχνη δεν πρέπει να συγχέεται με την πορνογραφία. Η αντιδράσεις ήταν τόσες πολλές και τόσο έντονες, από τη σύλληψη του κι έπειτα, που το δικαστήριο αποφάσισε να αθωώσει τον Όβεντεν, εκτιμώντας πως οι φωτογραφίες ανήκαν στο εικαστικό του ρεπερτόριο.
Πέρασαν 15 χρόνια μέχρι η αστυνομία να επιστρέψει στο σπίτι του με νέο ερευνητικό ένταλμα, ανακαλύπτοντας, αυτή τη φορά, υλικό παιδικής πορνογραφίας στον υπολογιστή του. Ο Όβεντεν, χρησιμοποιώντας τα ίδια απολογητικά κριτήρια, αθωώθηκε εκ νέου αφού το κατηγορητήριο κατέρρευσε όταν οι μάρτυρες κατηγορίας δεν εμφανίστηκε. Κάθε ένα από τα επεισόδια αυτά θεωρήθηκε μία νίκη της τέχνης έναντι του δικαστικού συστήματος, και έδωσε βήμα σε πολλούς ανά τον κόσμο να σταθούν στο πλευρό του καλλιτέχνη, αναφέροντας ότι η φύση της δουλειάς του έκανε ανεκτή την παιδική ηδονοβλεψία. Μία λονδρέζικη γκαλερί, μάλιστα, του είχε αφιερώσει έκθεση με τίτλο «Η αισχρή δικαιοσύνη εναντίον της τέχνης». Κι όμως η επιμονή της αστυνομίας έφερε αποτελέσματα αφού πριν από λίγο καιρό δικάστηκε και τότε οι λάτρεις της τέχνης έμειναν άφωνοι, στο άκουσμα της είδησης ότι ο, 70χρονος Γκράχαμ Όβεντεν βρέθηκε ένοχος, σε έξι κατηγορίες σεξουαλικής κακοποίησης ανήλικων κοριτσιών.
Ο όβεντεν υποστήριξε ότι στις εικόνες τα γυμνά παιδιά δεν είναι πραγματικά αλλά φανταστικά. Όλες οι περιπτώσεις κακοποιήσεων, όπως ανακαλύφθηκε, είχαν συμβεί στο σπίτι του από το 1972 έως το 85 με θύματα νεαρές κοπέλες, από έξι έως 14 ετών. Οι κατηγορίες προήλθαν από ενήλικες γυναίκες σήμερα που ισχυρίστηκαν ότι είχαν κακοποιηθεί από τον 70χρονο ως παιδιά όταν πόζαραν για φωτογραφήσεις. Στις 2 Απριλίου κρίθηκε ένοχος και καταδικάστηκε σε ισόβια. Τελικά το εφετείο έριξε την ποινή και την μετέτρεψε σε ένα χρόνο φυλάκιση με 2ετή αναστολή γιατί κρίθηκε ότι τώρα πια δεν αποτελεί απειλή για τα παιδιά. Ο Γενικός Εισαγγελέας όμως θεώρησε «αδικαιολόγητα επιεική την ποινή και ζήτησε αναψηλάφηση. 
ο Ovenden είχε πάντα λατρεία για την βικτωριανή εποχή αλλά και τα γυμνά και ημίγυμνα φωτογραφικά πορτρέτα νεαρών κοριτσιών από την δεκαετία του 50. Τώρα μετά την καταδίκη του ακόμα και η γκαλερί Tate, το σπίτι της Βρετανικής τέχνης, το οποίο επί χρόνια στεκόταν στο πλευρό του, αναγκάστηκε να αποσύρει τα έργα του. Εν διαστάσει σύζυγό του είναι η επίσης καλλιτέχνης Annie Ovenden και κόρη τους, η Emily, γνωστή συγγραφέας και τραγουδίστρια.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΠΡΕΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΝΥΧΤΙΟΥ

Στις 6 Οκτωβρίου 1970 ο 22χρονος Αμερικανός Φοιτητής Μπίλι Χέϊς επισκέφθηκε την Τουρκία. Στην Κωνσταντινούπολη όμωςσυνελήφθη από την τουρκική αστυνομία για κατοχή 4ων κιλών χασίς καθώς ήταν έτοιμος να αναχωρήσει αεροπορικώς από τη χώρα μαζί με την κοπέλα του. Ο Μπίλι φυλακίζεται για 4 χρόνια και 2 μήνες. Το 1974, μετά από έφεση, το Δικαστήριο απορρίπτει την αρχική ποινή των τεσσάρων χρόνων και τον καταδικάζει σε 30ετή φυλάκιση για το.. έγκλημά του. Η παραμονή του Μπίλι στη φυλακή μετατρέπεται σε ζωντανή κόλαση: τρομακτικές σκηνές σωματικών και πνευματικών βασανιστηρίων από σαδιστές δεσμοφύλακες ακολουθούν η μία την άλλη, ενώ δωροδοκία, βία και παράνοια κυριαρχούν στην φυλακή. Ο Μπίλι Χεις προσλαμβάνει έναν Δικηγόρο ο οποίος όμως τον πρόδωσε επειδή ήταν διεφθαρμένος. Επίσης οι Δικαστές που δίκασαν τον Χέϊς ήταν διεφθαρμένοι και προκατειλημμένοι εναντίον του. Μόνο του Στήριγμα σε αυτήν την Ιστορία ήταν η κοπέλα του και οι γονείς του. Μάταια οι ΗΠΑ προσπαθούσαν να πετύχουν την έκδοση του …

Α.ΟΧΑΝΙΑΝ,Ο ΝΕΟΣ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΥΡΙΟΥΧΟΣ ΑΡΜΕΝΙΟΣ ΣΥΖΥΓΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΡΙΑΝΑ ΣΚΛΕΝΑΡΙΚΟΒΑ

Στα 42 της χρόνια παραμένει εντυπωσιακή όπως ακριβώς την γνωρίσαμε στην Ελλάδα πριν από λίγα χρόνια όταν ήρθε στον Ολυμπιακό ο τότε σύζυγος της Κριστιάν Καρεμπέ. Ο Γάλλος άσσος και η Αντριάνα Σκλεναρίκοβα ήταν ένα από τα πιο διάσημα και αγαπημένα ζευγάρια. Εκείνος γνωστός ποδοσφαιριστής με καριέρα σε μεγάλες ομάδες και εκείνη ένα από τα πιο όμορφα και πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα στον χώρο της μόδας, με πόδια που αγγίζουν το 1,25 εκ. Ήταν στα τέλη του 1996 όταν ο Κριστιάν Καρεμπέ, που τότε αγωνιζόταν στη Σαμπντόρια, γνώρισε κατά τη διάρκεια μιας πτήσης την 25χρονη Αντριάνα. Ο έρωτάς τους φούντωσε, ο Καρεμπέ άφησε την γυναίκα και την κόρη του και τυλίχθηκε στα δίχτυα της ξανθιάς καλλονής. Τώρα μετά από 14 χρόνια γάμου χώρισαν και η ίδια έκανε το επόμενο βήμα στην ζωή της στο πλευρό του δισεκατομμυριούχου Aρμένιου επιχειρηματία Αράμ Οχανιάν 59 ετών. Τον Ιούνιο επισημοποίησαν τη σχέση τους μ' ένα παραμυθένιο γάμο στο Μονακό παρουσία λίγων φίλων και συγγενών. Οι δυο τους συναντήθηκαν στο Μ…

Η ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ ΤΟΥ ΧΑΛΕΠΑ

Το πρόσωπο της κοιμωμένης του χαλεπά είναι σμιλεμένο περίτεχνα, δείχνει ήρεμο. Η κοπέλα έχει γείρει στο πλάι, σα να κοιμάται. Είναι ντυμένη για τον ύπνο με το κοριτσίστικο νυχτικό της προσεκτικά κουμπωμένο μέχρι ψηλά στο στέρνο. Τα χέρια της μοιάζουν να είναι ζωντανά ενώ είναι σκεπασμένη με ένα σεντόνι.  Ο γλύπτης Γιαννούλης Χαλεπάς ήταν γόνος οικογένειας φημισμένων μαρμαρογλυπτών από την Τήνο. Ο πατέρας του και ο θείος του είχαν μεγάλη οικογενειακή επιχείρηση μαρμαρογλυπτικής με παραρτήματα στο Βουκουρέστι, την Σμύρνη και τον Πειραιά. Το 1877 άρχισε να δουλεύει το πιο διάσημο γλυπτό του, την Κοιμωμένη για τον τάφο της Σοφίας Αφεντάκη στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών. Το επιτύμβιο μνημείο της Σοφής όπως την αποκαλούσαν στο στενό της περιβάλλον παραγγέλθηκε από τον θείο της, ευεργέτη της Κιμώλου. Η κοπέλα πέθανε το 1873 σε ηλικία 18 χρόνων από φυματίωση και πέρασε στην αθανασία χάρη στη σμίλη του ΓιαννούληΧαλεπά. Το 1875 ο Χαλεπάς ανοίγει εργαστήριο στην Αθήνα και γνωρίζεται με τον έρωτα της ζω…