Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

ΜΙΣΟΓΥΝΗΣ, ΣΑΔΙΣΤΗΣ, ΕΜΜΟΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΣΕΞΟΥΑΛ Ο ΑΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ! ΌΛΑ ΟΣΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑΤΕ..

Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ για πολλούς είναι ο μεγαλύτερος σκηνοθέτης που πέρασε ποτέ από το κινηματογραφικό πανί. Από τη Βρετανία και τα βωβά φιλμ πέρασε με άνεση στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και με τους δικούς του κανόνες δημιούργησε μια ολόκληρη σχολή πάνω στο πώς κινηματογραφείται ο φόβος και ενίοτε ο τρόμος. Με καριέρα 40 ετών αλλά χωρίς Όσκαρ στο ενεργητικό του αν και ήταν προτεινόμενος 5 φορές, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ έχει κάνει δουλειές που φιγουράρουν σε λίστες με τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών. Ο Βρετανός βιογράφος Πίτερ Ακρόιντ στο βιβλίο του «Αλφρεντ Χίτσκοκ» αποκαλύπτει τις εμμονές, τη βία και την εκδικητικότητα του διάσημου σκηνοθέτη που έκανε τη ζωή των γυναικών που τον περιέβαλλαν να μοιάζει με θρίλερ.
Ήταν Κακός με τις «μούσες» του, στα όρια του σαδισμού. Χαστούκισε την Τζόαν Φοντέιν, γέμισε μώλωπες την Γκρέις Κέλι, έκανε άσεμνη πρόταση στην Τίπι Χέντρεν ,τρόμαζε τη Μάρλεν Ντίτριχ και άσκησε ψυχολογική βία στην Κιμ Νόβακ.  Ξεχείλιζε από σκληρότητα, είχε μανία με τον έλεγχο, συμπλέγματα και απωθημένα από τη σχολική ηλικία και δεν δίσταζε να φτάσει στα άκρα με τις πρωταγωνίστριές του αναφέρει ο συγγραφέας. Πολλές φορές στις σκηνές στραγγαλισμού ανέβαινε ο ίδιος στο πλατό για να δείξει με τα χέρια του πώς έπρεπε να γίνει. Στο βιβλίο γίνεται αναφορά και για  τον γάμο του με την Αλμα, με την οποία έκανε μόνο μία φορά σεξ μαζί της προκειμένου να αποκτήσει παιδί, την Πατρίτσια Χίτσκοκ. Ελεγε ότι γι' αυτό τον λόγο τον αποκαλούσαν «άγαμο σκηνοθέτη» και πως αν δεν την είχε συναντήσει, θα είχε γίνει ομοφυλόφιλος. Η Άλμα ήταν η πιο σκληρή κριτής του, έπαιζε σπουδαίο ρόλο στις αποφάσεις που έπαιρνε ο σκηνοθέτης λαμβάνοντας συχνά υπ’ όψιν του τις παρατηρήσεις της.
 Η ηθοποιός Αν Τοντ επιχειρώντας να ερμηνεύσει τη συμπεριφορά του έκανε λόγο για ένα «σχολιαρόπαιδο που δεν μεγάλωσε ποτέ. Είχε εμμονή με το σεξ, με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο». Ο Ακρόιντ αποκαλύπτει επίσης ότι ο Χίτσκοκ επέμενε η σκηνή της Γκρέις Κέλι, στην οποία δεχόταν επίθεση από άνδρα, να γυρίζεται επί πέντε ημέρες ώσπου να δώσει το ΟΚ, με αποτέλεσμα η σταρ να έχει γεμίσει μώλωπες.  Προκειμένου να κάνει την Τζόαν Φοντέιν να κλάψει στην ταινία «Rebecca» τη χαστούκισε, ενώ άφησε τα πουλιά να ξεσκίσουν την Τίπι Χέντρεν στην ταινία «The Birds». Αυτά ήταν τα «αντίποινα» επειδή απέρριψε την ανήθικη πρόταση που της είχε κάνει νωρίτερα. η Τίπι Χέντρεν είχε δηλώσει σε συνέντευξή της ότι αν δε συνεργαζόταν ή τον εγκατέλειπε, την είχε απειλήσει ότι θα έκανε τα πάντα για να καταστρέψει την καριέρα της. Πράγματι, για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν της επιτράπηκε να παίξει σε άλλες ταινίες! Η ίδια είχε πει πως ένιωθε φυλακισμένη σε μια κατάσταση που δεν μπορούσε πια να ελέγξει, ενώ τον είχε χαρακτηρίσει διαβολικό και ανώμαλο.


Ο Χίτσκοκ πέρασε δύσκολη παιδική ηλικία με φοβίες, ψυχώσεις και κυρίως τρόμο για τους αστυνομικούς. Όταν ήταν πολύ μικρός, ο πατέρας του τον πήγε στο τμήμα μ’ ένα σημείωμα. Τον έκλεισαν για ώρες σ’ ένα κελί λέγοντάς του ότι αυτά παθαίνουν τα κακά παιδιά. Ο ίδιος αναφερόταν στον εαυτό του ως ένα παχύσαρκο μοναχικό παιδί που η μητέρα του τον ανάγκαζε να κάθεται κάθε ημέρα σε στάση προσοχής και να της δίνει αναφορά για όσα έκανε την προηγούμενη ημέρα. 
Ο σπουδαίος σκηνοθέτης φρόντιζε να πληροφορείται τις φοβίες των ηθοποιών προκειμένου να οργανώνει αντίστοιχες φάρσες στα γυρίσματα ή να τους στέλνει δώρα για να τους τρομάζει. Παρά την διάθεση που είχε για αστεία και πλάκες, δεν ήταν λίγες οι φορές που είχε δηλώσει ότι σχεδόν… μισούσε τους ηθοποιούς όταν δεν τον άκουγαν.. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου