Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ MONT PARNES

Mont Parnes στα γαλλικά σημαίνει Βουνό Πάρνηθα και η φράση αποδίδεται στον αείμνηστο Κωνσταντίνο Καραμανλή που ήταν και ο εμπνευστής της δημιουργίας του. Λαμπρές νύχτες θυμούνται οι παλαιότεροι, από τη χρυσή δεκαετία του ’70. Ο κώδικας ντυσίματος επέβαλλε κοστούμι για τους κυρίους και βραδινό φόρεμα για τις κυρίες. Όλη η «καλή κοινωνία» των Αθηνών, επιχειρηματικού, βιομηχανικού, καλλιτεχνικού και εφοπλιστικού χώρου, περνούσε μια βόλτα από «το βουνό». Για την είσοδο στο καζίνο, απαραίτητη ήταν η επίδειξη φορολογικής δήλωσης εισοδήματος πάνω από 150.000 δρχ, τότε! Μέσα στους χώρους του καζίνο, η εκλεκτή πελατεία απολάμβανε την πιο πολυτελή ατμόσφαιρα και μια ξεχωριστή περιποίηση. Οι παλαιότεροι λένε ότι ήταν τέτοια η χλιδή που υπήρχε ακόμη και ειδικός υπάλληλος για να καθαρίζει μόνο τους πολυελαίους!Την πενταετία 1956-1960 η τότε κυβέρνηση εκπόνησε ένα πλάνο για την ανάπτυξη των τουριστικών υποδομών της χώρας με το Μον Παρνές να είναι η ναυαρχίδα της. Το νέο ξενοδοχείο θα καταλάμβανε επιφάνεια οκτώ στρεμμάτων στη θέση Μαυροβούνι της Πάρνηθας και σε υψόμετρο 1.078 μέτρων. Περιβαλλόταν από δάσος 850 στρεμμάτων και θα φιλοξενούσε 3.000 άτομα το καλοκαίρι και 1.500 το χειμώνα. 
Τα εγκαίνια έγιναν στις 17 Ιουνίου 1961 με ιδιαίτερη λαμπρότητα και χλιδή. Ήταν το κοσμικό γεγονός της χρονιάς και ο αριθμός των προσκεκλημένων ξεπέρασαν τους 700. Μεταξύ αυτών, ο πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο Υπουργός Προεδρίας Κωνσταντίνος Τσάτσος, που έκοψε την κορδέλα των εγκαινίων, ο αρχηγός της αντιπολίτευσης Σοφοκλής Βενιζέλος, ακαδημαϊκοί  και ξένοι επίσημοι.
Με την άνοδο της χούντας το 1967 δρομολογήθηκε η απόφαση για τη μετατροπή του σε Καζίνο το οποίο θα απευθυνόταν αποκλειστικά στην αθηναϊκή κοινωνία, αποσκοπώντας να δημιουργήσει μια ντόπια πελατεία. Το 1969 το συγκρότημα του Μον Παρνές παραχωρήθηκε στον κύπριο επιχειρηματία Φρίξο Δημητρίου ιδιοκτήτης του Olympic Casino στο Λονδίνο, ο οποίος εκείνη την περίοδο διαπραγματευόταν με τον Αριστοτέλη Ωνάση για την αγορά του μεριδίου του στο Καζίνο του Μόντε Κάρλο. Η λειτουργία του καζίνο ξεκίνησε στις 5 Φεβρουαρίου του 1971 ή είσοδος όμως ήταν απαγορευμένη για τους δημοσίους υπαλλήλους. Το 1972 η πρόσβαση στο Καζίνο έγινε ακόμη ευκολότερη με την κατασκευή και λειτουργία του τελεφερίκ.
Το Μον Παρνές πέρασε και πάλι στη διαχείριση του ΕΟΤ το 1984, ενώ δέκα χρόνια μετά, το κέντρο βάρους του τζόγου μετακινήθηκε από το βουνό στην παραλία, με την ίδρυση Καζίνο στο Λουτράκι και έτσι το Μον Παρνές έχασε την αίγλη του. Από το 2003 το 49% του καζίνο της Πάρνηθας περιήλθε στην αμερικανική Hyatt Regency, ενώ πρόσφατα μεγάλο μέρος του κτιριακού συγκροτήματος κηρύχθηκε διατηρητέο μνημείο. Σήμερα η εταιρία προχώρα σε κατεδάφιση και το Mont Parnes μετεξελίσσεται σε ένα ολοκληρωμένο συγκρότημα ψυχαγωγίας που θα αλλάξει τον τουριστικό και ψυχαγωγικό χάρτη της πρωτεύουσας.
 Όραμα της εταιρίας είναι η δημιουργία ενός κορυφαίου τουριστικού resort που θα συνδράμει στην ελληνική κοινωνία και τον τουρισμό και θα συνυπάρχει αρμονικά με το φυσικό περιβάλλον του Δρυμού. Το σύνολο της επένδυσης για την ανάπλαση του συγκροτήματος αναμένεται ότι θα ξεπεράσει τα 150.000.000 ευρώ. Το ανανεωμένο συγκρότημα θα περιλαμβάνει ένα υπερπολυτελές ξενοδοχείο πέντε αστέρων,  πολυτελείς εγκαταστάσεις καζίνο, συνεδριακό κέντρο και, φυσικά, άπλετη θέα στο λεκανοπέδιο.
 Η ονομασία φυσικά δεν αλλάζει αφού η ιστορία του Mont Parnes είναι κομμάτι της ιστορίας όλης της χώρας, εδώ και 50 χρόνια... 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΠΡΕΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΝΥΧΤΙΟΥ

Στις 6 Οκτωβρίου 1970 ο 22χρονος Αμερικανός Φοιτητής Μπίλι Χέϊς επισκέφθηκε την Τουρκία. Στην Κωνσταντινούπολη όμωςσυνελήφθη από την τουρκική αστυνομία για κατοχή 4ων κιλών χασίς καθώς ήταν έτοιμος να αναχωρήσει αεροπορικώς από τη χώρα μαζί με την κοπέλα του. Ο Μπίλι φυλακίζεται για 4 χρόνια και 2 μήνες. Το 1974, μετά από έφεση, το Δικαστήριο απορρίπτει την αρχική ποινή των τεσσάρων χρόνων και τον καταδικάζει σε 30ετή φυλάκιση για το.. έγκλημά του. Η παραμονή του Μπίλι στη φυλακή μετατρέπεται σε ζωντανή κόλαση: τρομακτικές σκηνές σωματικών και πνευματικών βασανιστηρίων από σαδιστές δεσμοφύλακες ακολουθούν η μία την άλλη, ενώ δωροδοκία, βία και παράνοια κυριαρχούν στην φυλακή. Ο Μπίλι Χεις προσλαμβάνει έναν Δικηγόρο ο οποίος όμως τον πρόδωσε επειδή ήταν διεφθαρμένος. Επίσης οι Δικαστές που δίκασαν τον Χέϊς ήταν διεφθαρμένοι και προκατειλημμένοι εναντίον του. Μόνο του Στήριγμα σε αυτήν την Ιστορία ήταν η κοπέλα του και οι γονείς του. Μάταια οι ΗΠΑ προσπαθούσαν να πετύχουν την έκδοση του …

Α.ΟΧΑΝΙΑΝ,Ο ΝΕΟΣ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΥΡΙΟΥΧΟΣ ΑΡΜΕΝΙΟΣ ΣΥΖΥΓΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΡΙΑΝΑ ΣΚΛΕΝΑΡΙΚΟΒΑ

Στα 42 της χρόνια παραμένει εντυπωσιακή όπως ακριβώς την γνωρίσαμε στην Ελλάδα πριν από λίγα χρόνια όταν ήρθε στον Ολυμπιακό ο τότε σύζυγος της Κριστιάν Καρεμπέ. Ο Γάλλος άσσος και η Αντριάνα Σκλεναρίκοβα ήταν ένα από τα πιο διάσημα και αγαπημένα ζευγάρια. Εκείνος γνωστός ποδοσφαιριστής με καριέρα σε μεγάλες ομάδες και εκείνη ένα από τα πιο όμορφα και πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα στον χώρο της μόδας, με πόδια που αγγίζουν το 1,25 εκ. Ήταν στα τέλη του 1996 όταν ο Κριστιάν Καρεμπέ, που τότε αγωνιζόταν στη Σαμπντόρια, γνώρισε κατά τη διάρκεια μιας πτήσης την 25χρονη Αντριάνα. Ο έρωτάς τους φούντωσε, ο Καρεμπέ άφησε την γυναίκα και την κόρη του και τυλίχθηκε στα δίχτυα της ξανθιάς καλλονής. Τώρα μετά από 14 χρόνια γάμου χώρισαν και η ίδια έκανε το επόμενο βήμα στην ζωή της στο πλευρό του δισεκατομμυριούχου Aρμένιου επιχειρηματία Αράμ Οχανιάν 59 ετών. Τον Ιούνιο επισημοποίησαν τη σχέση τους μ' ένα παραμυθένιο γάμο στο Μονακό παρουσία λίγων φίλων και συγγενών. Οι δυο τους συναντήθηκαν στο Μ…

Η ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ ΤΟΥ ΧΑΛΕΠΑ

Το πρόσωπο της κοιμωμένης του χαλεπά είναι σμιλεμένο περίτεχνα, δείχνει ήρεμο. Η κοπέλα έχει γείρει στο πλάι, σα να κοιμάται. Είναι ντυμένη για τον ύπνο με το κοριτσίστικο νυχτικό της προσεκτικά κουμπωμένο μέχρι ψηλά στο στέρνο. Τα χέρια της μοιάζουν να είναι ζωντανά ενώ είναι σκεπασμένη με ένα σεντόνι.  Ο γλύπτης Γιαννούλης Χαλεπάς ήταν γόνος οικογένειας φημισμένων μαρμαρογλυπτών από την Τήνο. Ο πατέρας του και ο θείος του είχαν μεγάλη οικογενειακή επιχείρηση μαρμαρογλυπτικής με παραρτήματα στο Βουκουρέστι, την Σμύρνη και τον Πειραιά. Το 1877 άρχισε να δουλεύει το πιο διάσημο γλυπτό του, την Κοιμωμένη για τον τάφο της Σοφίας Αφεντάκη στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών. Το επιτύμβιο μνημείο της Σοφής όπως την αποκαλούσαν στο στενό της περιβάλλον παραγγέλθηκε από τον θείο της, ευεργέτη της Κιμώλου. Η κοπέλα πέθανε το 1873 σε ηλικία 18 χρόνων από φυματίωση και πέρασε στην αθανασία χάρη στη σμίλη του ΓιαννούληΧαλεπά. Το 1875 ο Χαλεπάς ανοίγει εργαστήριο στην Αθήνα και γνωρίζεται με τον έρωτα της ζω…