Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ SEA DIAMOND ΣΤΗΝ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

7 ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει από την στιγμή που το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond» ναυάγησε στη θαλάσσια περιοχή Αθηνιός της Σαντορίνης και τώρα ξεκινά η δίκη 13 ατόμων στο τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά. 60 μάρτυρες θα καταθέσουν ενώ θα λογοδοτήσουν μέλη του πληρώματος και στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας για το ναυτικό δυστύχημα που κόστισε την ζωή σε δύο Γάλλους υπηκόους και κινδύνευσαν συνολικά 1200 άνθρωποι.


ήταν Μ. Πέμπτη, 5 Απριλίου 2007, όταν το πλοίο ξεκίνησε το μεσημέρι από το λιμάνι του Ηρακλείου για τη Σαντορίνη. Από την αρχή όλα πήγαν λάθος. Λίγη ώρα μετά παρουσιάστηκε βλάβη στην αντλία πετρελαίου μίας εκ των τεσσάρων κεντρικών μηχανών του και γρήγορα βγήκε εκτός λειτουργίας. Για τις επόμενες τρεις ώρες γινόταν προσπάθεια να επισκευαστεί η μηχανή, ωστόσο το πλοίο δεν κατάφερε να ευθυγραμμιστεί στην προδιαγεγραμμένη πορεία. Βρέθηκε δύο ναυτικά στάδια νοτιότερα και η δεξιά πλευρά του προσέκρουσε κοντά σε ύφαλο στο ακρωτήρι «Αλωνάκι». Το «Sea Diamond» ξεκίνησε αμέσως να μπάζει νερά, καθώς οι 19 υδατοστεγείς πόρτες κατά παράβαση του συστήματος ασφαλείας, είχαν μείνει ανοικτές καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Αμέσως μετά την πρόσκρουση ο πλοίαρχος έδωσε εντολή να κλείσουν, αλλά εκ των πραγμάτων, κάτι τέτοιο ήταν αδύνατο να εφαρμοστεί. Το νερό βραχυκύκλωσε τον κεντρικό ηλεκτρολογικό πίνακα και, λίγο αργότερα, ξέσπασε πυρκαγιά. Ακυβέρνητο, το καράβι μπήκε μέσα στον όρμο των Φηρών. Είχε πάρει ήδη μεγάλη κλίση, όταν, σχεδόν τρία τέταρτα μετά τη σύγκρουση, δόθηκε εντολή εγκατάλειψης του σκάφους. Από εκείνη τη στιγμή ξεκίνησε η διαδικασία διάσωσης. 


Γρήγορα σημαίνει συναγερμός και πλέουν στη περιοχή όλα τα κοντινά πλοία για να πάρουν τους επιβάτες όπως και γίνεται. Άδειο το πλοίο οδηγήθηκε στο σημείο «παλαιά ορυχεία» της Σαντορίνης, προκειμένου να επιχειρηθεί η προσάραξή του, κάτι που τελικά δεν επετεύχθη. Τα νερά που είχαν διεισδύσει στο εσωτερικό είχαν προκαλέσει αύξηση του βυθίσματός του στα 11 μέτρα, με αποτέλεσμα μετά από 13 ώρες να βυθιστεί ολόκληρο. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία υποστήριξε ότι η πρόσκρουση και βύθιση του πλοίου, προκλήθηκε λόγω λανθασμένης χαρτογράφησης της περιοχής κάτι που υποστήριξε και η υδρογραφική υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού.
Ο Ζαν Κριστόφ Αλέν 45 ετών, η σύζυγός του Αν 43 ετών και η κόρη τους Μοντ 16 ετών, ειδοποίησαν τηλεφωνικά τη ρεσεψιόν πως στην καμπίνα 2024 του δευτέρου καταστρώματος, όπου βρίσκονταν, έμπαιναν νερά. Τους είπαν να περιμένουν μέχρι να έρθει κάποιο μέλος του πληρώματος για βοήθεια. Ανήσυχη για το γιο της που βρισκόταν εκτός της καμπίνας, η Αν βγήκε περνώντας με μακροβούτι από τον πλημμυρισμένο διάδρομο και φτάνοντας πάνω ενημέρωσε τον επικεφαλής του γαλλικού γκρουπ.
Τελικά οι δύο Γάλλοι, πατέρας και κόρη, κηρύχθηκαν «σε αφάνεια» από γαλλικό δικαστήριο, καθώς με τη σύγκρουση το δεύτερο κατάστρωμα ήταν απροσπέλαστο από την εισροή των υδάτων σε αυτό και στο βυθισμένο πλέον πλοίο, παρόλο που έσπευσαν δύτες λίγες μέρες μετά για τον εντοπισμό τους, δε βρέθηκαν ποτέ οι σωροί τους και γι αυτό το λόγο αυτό δεν έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις για ανθρωποκτονία. Η γαλλίδα και ο γιος της αναχώρησαν για την πατρίδα τους ενώ υπήρξαν και δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι ίσως οι γάλλοι αγνοούμενοι εξαφανίστηκαν εσκεμμένα για να πληρωθεί η οικογένεια ένα μεγάλο ασφαλιστήριο ζωής.
Οι πολίτες του νησιού φοβούνται την ρύπανση και έχουν ζητήσει από την πολιτεία την ανέλκυση και απομάκρυνση του ναυαγισμένου πλοίου που ήδη, όμως, το κουφάρι του βρίσκεται σε διαδικασία αποσύνθεσης λόγω της διάβρωσης και το έργο είναι εξαιρετικά δύσκολο. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου