Όλες οι γνωστές
ευρωπαϊκές χώρες, έχτισαν υπόγειες στοές, με σκοπό τη φυγάδευση πολιτικών κυρίως,
σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Για την Αθήνα όμως τα πράγματα είναι λίγο
διαφορετικά. η Ελλάδα είναι η χώρα με τα περισσότερα σπήλαια και στοές, σε όλο
τον κόσμο!. Το βουνό της Πεντέλης είναι ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στον
ελλαδικό χώρο. Εδώ και δεκαετίες οι κάτοικοι της περιοχής ανέφεραν την εμφάνιση
περίεργων φώτων και θορύβων. Σίγουρα
πολλοί θα έχετε ακούσει για το πασίγνωστο και αποδεδειγμένο φαινόμενο του
σταματημένου αυτοκινήτου που σε συγκεκριμένη πλευρά του βουνού αντί να κυλά λόγω
της κλίσης ή της πλαγιάς, λόγω των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων στην περιοχή. Ας
μην ξεχνάμε ότι από εκεί πάρθηκαν τα ιερά μάρμαρα για την κατασκευή του
Παρθενώνα, στον οποίο ποτέ δεν έχει κάτσει κάποιο περιστέρι ή άλλο πτηνό,
πράγμα ανεξήγητο. στο σπήλαιο «Αμώμων» ή όπως όλοι γνωρίζουμε «Σπηλιά του
Νταβέλη» δεξιά και αριστερά υπάρχουν δύο εκκλησάκια του Αγ.Νικολάου και του
Αγ.Σπυρίδωνα.
Μέχρι και το 1979, η σπηλιά είχε τεχνητά μονοπάτια που οδηγούσαν
στο εσωτερικό της και φτάνοντας στο πάτο του, συναντούσαμε τη στοά! η σπηλιά έχει
πλέον κτιστεί στο σημείο του πηγαδιού. Μετά από είκοσι λεπτά στα έγκατα του
βουνού, το τούνελ διακλαδώνεται. το αριστερό πέρασμα, σύμφωνα με ερευνητές καταλήγει
στη Δυτική πλευρά του Λυκαβηττού. Το τούνελ συνεχίζει και πέρα από αυτό το άνοιγμα,
διασχίζοντας όλο το Γαλάτσι και περνώντας τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, καταλήγει πάλι
σε διακλάδωση, ακριβώς κάτω από το λόφο του Στρέφη, όπου ένα άλλο τούνελ
καταλήγει στο λόφο της Πνύκας, στου Φιλοπάππου.
Στο Λυκαβηττό η
είσοδος της στοάς βρίσκεται στη δυτική πλευρά και φτάνει μέχρι το κέντρο. ακριβώς
κάτω από την συμβολή των οδών Φιλελλήνων και Ξενοφώντος. Από εκεί μας δίνουν
την επιλογή είτε να πάμε προς τον Εθνικό κήπο, είτε προς Παλαιό Φάληρο. Στην
Αθήνα υπάρχει μια κρυφή είσοδος και έχουμε περάσει όλοι άπειρες φορές από δίπλα
της. Είναι κλεισμένη με σιδερένια πόρτα και τεράστια λουκέτα. Είναι στην οδό
Φιλελλήνων εκεί που διασταυρώνεται με την οδό Σταδίου. Σε ένα άλλο σημείο στον
εθνικό κήπο δίπλα ακριβώς από τη Βουλή, όπου τώρα στεγάζεται το πενταόροφο
πάρκινγκ των βουλευτών, ερασιτέχνες ερευνητές λένε ότι ξεκινούσε η στοά με τις τεράστιες
αρχαίες κολώνες. Το τούνελ ήταν γνωστό ως μέσο διαφυγής για την βασίλισσα
Αμαλία και διασχίζει ολόκληρο τον Εθνικό κήπο.
Το μονοπάτι είναι κατηφορικό και
δύσβατο. Έχει 2,5 χιλιόμετρα μήκος και καταλήγει σε ένα πάρα πολύ γνωστό
σημείο! Στο Υπουργείο Παιδείας και στο εκκλησάκι της Άγιας Δύναμης. Στο βάθος
του διακρίνεται η αρχή του υπόγειου μονοπατιού και από εκεί φτάνουμε κάτω από τον
παρθενώνα. Ο βράχος της ακρόπολης είναι τελείως κούφιος!. Μέσα βρίσκουμε τα
περισσότερα αρχαία μνημεία από οποιοδήποτε άλλο πέρασμα. Από εκεί φτάνεις σε ακόμη μία κρύπτη αρκετά πλατιά, και
καταλήγεις σε πολυτελέστατα λουτρά του 1ου αιώνα μ.Χ!! είναι του Αδριανού. Οκτώ
όμοια δωμάτια. κοιτάζοντας τα ανακαλύπτεις ότι είσαι πλέον στη Δεξαμενή, κάτω
από το Κολωνάκι !!.
κάτω
από τα πόδια μας, από τις πολυσύχναστες λεωφόρους και τις δαιδαλώδεις συνοικίες
της, η Aθήνα κρύβει μια ιστορία χιλιετιών. Έργα τέχνης, θεμέλια σπιτιών, δρόμοι
και τάφοι ξαφνιάζουν και γοητεύουν με την ανακάλυψή τους. Σωστικές ανασκαφές
της Aρχαιολογικής Yπηρεσίας, κατασκευές θεμελίων νέων οικοδομών και
διαπλατύνσεις δρόμων έφεραν στην επιφάνεια ένα μέρος της Aθήνας του υπεδάφους.
Όλα
αυτά βέβαια για τις στοές τα υποστηρίζουν όσοι εξερευνούν εδώ και χρόνια την
υπόγεια Αθήνα, γιατί επίσημα κανείς δεν λέει ότι ολόκληρη η πρωτεύουσα
συναντιέται υπογείως από αρχαιοτάτων χρόνων..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου