Ήταν η γυναίκα που κατάφερε να σοκάρει ένα ολόκληρο έθνος.
Μια προκλητική ιστορία που εξερευνά τη σεξουαλικότητα, τη θρησκεία και την ποπ
κουλτούρα. Αυτός ήταν ο συναρπαστικός κόσμος της Μπέτι Πέιτζ που μεγάλωσε σε
ένα συντηρητικό και αυστηρά θρησκευόμενο περιβάλλον στο Τένεσι και εξελίχθηκε
σε άκρως αισθησιακό φωτομοντέλο της Νέας Υόρκης του 50. Η μορφή της αποτυπώνεται
ακόμη και σήμερα σε τατουάζ στα σώματα χιλιάδων θαυμαστών, ακόμη και σπίτια
βάφονται με την μορφή της. 5 δεκαετίες έπειτα από το θάψιμό τους από την αμερικανική κυβέρνηση, η οποία
υποστήριζε πως ήταν υπεύθυνες για τη διαφθορά της νεολαίας των 50s, αυτές σπάνιες φωτογραφίες της βασίλισσας των pinup
θα τεθούν σε δημοπρασία. Η Πέιτζ μέχρι τις μέρες μας διατηρεί τη φήμη ενός από
τα πιο διάσημα μοντέλα στην ιστορία και αποτελεί έμπνευση για πολλές αστέρες
της ποπ μουσικής.
Αν και οι
φωτογραφίες σήμερα φαίνονται αρκετά σεμνές, την εποχή εκείνη η αμερικανική κυβέρνηση έκανε ότι μπορούσε
προκειμένου να τις εξαφανίσει. Ακόμα και ο φωτογράφος Έρβινγκ Κλο είχε κληθεί σε απολογία, αναγκάστηκε να
καταστρέψει το αρχείο που διατηρούσε και ευτυχώς που η αδερφή του
κατάφερε να κρύψει ορισμένες. Οι θρυλικές τολμηρές πόζες της
Πέιτζ έγιναν το επίκεντρο στην έρευνα της Γερουσίας για την πορνογραφία,
μετατρέποντας την ίδια σε αντικείμενο του πόθου και την απόλυτη φαντασίωση
πολλών ανδρών. Οι γυμνές φωτογραφίες του μυθικού «πιν απ γκερλ» προβλήθηκαν σε αφθονία
σε προκλητικές πόζες σε ανδρικά περιοδικά και ιδιωτικούς χώρους κατά μήκος της
Αμερικής τη δεκαετία του ’50 προετοιμάζοντας τη σεξουαλική επανάσταση της
δεκαετίας του ’60.
αποτέλεσε πηγή
έμπνευσης για εκατομμύρια θαυμαστές αλλά και για τη βιομηχανία της μόδας. Στην
αγορά κυκλοφόρησαν κατά καιρούς τράπουλες, βαλιτσάκια, κούκλες, μπλούζες και
πετσέτες θαλάσσης με τη μορφή της. Οι αφίσες της αναρτήθηκαν στα νάιτ κλαμπ όμως
η καριέρα της καταστράφηκε όταν μπήκε στο στόχαστρο του γερουσιαστή Εστες
Κεφόβερ που διεξήγαγε έρευνες κατά της πορνογραφίας. Στο απόγειο της δόξας της
το 1957, η Μπέτι Πέιτζ εξαφανίστηκε από το προσκήνιο και επί τρεις δεκαετίες η
ιδιωτική της ζωή υπήρξε μυστήριο για όλους, εκτός των στενών φίλων της. Στα
τέλη της δεκαετίας του ’80 η Πέιτζ ανακαλύφθηκε ξανά από τον Ντέιβιντ Στίβενς,
δημιουργό του ήρωα Rocketeer, της έδωσε ρόλο χαρίζοντάς της, την αθανασία. Οι
σχεδιαστές μόδας υιοθέτησαν εκ νέου το στυλ Πέιτζ, η Ούμα Θέρμαν ενσάρκωσε την
Μπέτι στο «Pulp Fiction», η ντίτα φον τίζ, η κέιτι πέρυ και άλλες εμφανίστηκαν όπως
η Πέιτζ.
Η Μπέτι Πέιτζ κακοποιήθηκε
από τον πατέρα της και μεγάλωσε σε ορφανοτροφείο μαζί με τις αδερφές τις. Υπήρξε
άριστη μαθήτρια, φοίτησε στο College του Νάσβιλ, αλλά η σταδιοδρομία της στη
διδασκαλία ήταν σύντομη. Παντρεύτηκε 4 φορές, τις δύο μάλιστα τον ίδιο άνδρα
αλλά χώριζε πάντα και δεν απόκτησε παιδιά. Για πολλά χρόνια η Μπέτι Πέιτζ ζούσε
με τα επιδόματα της κοινωνικής πρόνοιας. Υπέστη νευρικό κλονισμό, συνελήφθη δύο
φορές για επιθέσεις, εστάλη για 20 μήνες σε ίδρυμα για ψυχικές διαταραχές της
Καλιφόρνια. Και τελικά ήρθε η απομόνωσή στο σπίτι της όπου και πέθανε τον
Δεκέμβριο του 2008 στα 85 της χρόνια.
Η βασίλισσα των πίναπ παραμένει ζωντανή
μέσα από τις εικόνες της και συνεχίζει να κερδίζει 6 εκ. δολάρια τον χρόνο μετά
θάνατο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου