Πανάκριβα
συμβόλαια, κακοδιαχείριση, χαμένα κονδύλια, κατηγορίες για απάτες και
δωροδοκίες. Ιστορίες ίντριγκας, εκδίκησης και αντιζηλίας εκτυλίσσονται εδώ και
αιώνες στο διάσημο μπαλέτο Μπολσόι. Χορεύτριες που έχουν πέσει θύματα
σεξουαλικής παρενόχλησης, άγνωστος που πέταξε στη σκηνή μια νεκρή γάτα μαζί με
τα λουλούδια στο φινάλε, καρφίτσες στα κοστούμια τσιμπάνε τους χορευτές, ένα ξυπνητήρι
που χτυπά με στόχο να «διαταράξει» το σόλο της πρωταγωνίστριας μπαλαρίνας, ή
ακόμα χειρότερα, το τριμμένο γυαλί μέσα στις πουέντ, τα ειδικά παπούτσια που φοράνε
οι μπαλαρίνες, για να τις τραυματίσουν και να τις ταπεινώσουν.
Ο
καλλιτεχνικός διευθυντής αποφασίζει για το ρεπερτόριο, τη διανομή και την
οικονομική διαχείριση. Η επίθεση με οξύ, από μασκοφόρο, στον καλλιτεχνικό
διευθυντή Σεργκέι Φιλίν ήταν
πρωτοφανής στα χρονικά του διάσημου θεάτρου. Ο 42χρονος, που ανέλαβε επικεφαλής
το 2011 με πενταετές συμβόλαιο, έχει τη φήμη απαιτητικού, και κάπως αυταρχικού
ανθρώπου που είχε δεχθεί απειλές και στο παρελθόν. Του είχαν σκίσει τα λάστιχα
του αυτοκινήτου, χάκερ είχαν μπει στο e-mail του και διάφορα απειλητικά
μηνύματα είχαν ανέβει στο Ιντερνετ. Ολόκληρη η Ρωσία αναζητεί τώρα τον ένοχο. Το
ενδεχόμενο το κίνητρο να ήταν προσωπικό ή να αφορά την εκδίκηση από κάποιον αδικημένο
χορευτή, δεν μπορεί να αποκλειστεί. Και με την επίθεση αυτή επανέρχεται στο φως
η σκοτεινή πλευρά των θρυλικών μπαλέτων Μπολσόι.
Η θρυλική Μάγια Πλισέτσκαγια
(χορεύτρια των Μπολσόι από το 1943 έως το 1990) στην αυτοβιογραφία της κάνει
λόγο για ομηρικούς παρασκηνιακούς καβγάδες μεταξύ των χορευτών.
Τις εν λόγω
κόντρες επιβεβαιώνει και μια άλλη, νεότερη σε ηλικία Ρωσίδα σταρ, η Αναστασία
Βολόχκοβα, η οποία εκδιώχθηκε το 2003 από τα Μπολσόι με την αιτιολογία πως ήταν
«πολύ χοντρή», η ίδια εκείνη την περίοδο είχε ύψος 1,70 μ. και βάρος μόλις 49
κιλά και είχε αντιδράσει στην «άδικη» απόλυσή της, καταγγέλλοντας πως την
έδιωξαν έπειτα από παρέμβαση ενός εκδικητικού πρώην εραστή της, με ισχυρές
διασυνδέσεις στους διαδρόμους της εξουσίας. Μάλιστα, η Βολόχκοβα είχε
προχωρήσει ακόμη παραπέρα, καταγγέλλοντας πως η διεύθυνση των Μπολσόι εξέδιδε,
σε ρόλο μαστροπού, κάποιες από τις κορυφαίες μπαλαρίνες σε πλούσιους Ρώσους
επιχειρηματίες.
Το Μπολσόι ήταν πάντα κάτι
περισσότερο από ένα θέατρο. Επέζησε από τρεις πυρκαγιές, την Οκτωβριανή
Επανάσταση και τους βομβαρδισμούς κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Είναι η πλέον φημισμένη Ακαδημία στον κόσμο,
«Γεννημένη» στη Μόσχα το μακρινό 1776, στεγασμένη πάντα στο ομώνυμο
θέατρο στην καρδιά της Μόσχας, αποτελούσε σύμβολο της τσαρικής χλιδής. Το 1917 οι
μπολσεβίκοι σκέφτηκαν να ανατινάξουν το, ωστόσο, στην πορεία, άλλαξαν γνώμη και
όχι απλά το διατήρησαν αλλά και το μετέτρεψαν σε σύμβολο της σοβιετικής
δύναμης. Σήμερα 220 χορευτές και
συνολικά 3.000 άνθρωποι εργάζονται στο θρυλικό θέατρο. Ο εξαιρετικά
ανταγωνιστικός και απαιτητικός κόσμος του μπαλέτου εκτέθηκε στο ευρύ κοινό μέσω
της ταινίας «Μαύρος Κύκνος» που βγήκε στους κινηματογράφους το 2010 και
περιέγραφε την παραγωγή της «Λίμνης των Κύκνων», όπου μια μπαλαρίνα καλείται να
παίξει και τον Λευκό και τον Μαύρο Κύκνο.
Στην ταινία η Νάταλι Πόρτμαν, που κέρδισε Οσκαρ καλύτερης ηθοποιού,
προσπαθεί με κάθε τρόπο να υπονομεύσει την αντίζηλό της για τη θέση Μίλα Κούνις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου