Το
1950 ο Λουτσιάνο Μπένεττον μένει ορφανός από πατέρα και αρχίζει να εργάζεται
στα 15 του ως πωλητής ρούχων για να στηρίξει την πολύτεκνη οικογένεια του. στα
21 του χρόνια, πουλάει το ποδήλατό του και αγοράζει μια μηχανή πλεξίματος για
να βοηθήσει την αδελφή
του Τζουλιάνα η οποία έπλεκε χρωματιστά
πουλόβερ στο χέρι. το 56 δημιουργήθηκε η μάρκας Tres Jolie, που έφερε την επανάσταση
στα πλεκτά και αργότερα γενικά στα ενδύματα. Η Giuliana Benetton σχεδιάζει την
πρώτη της συλλογή πλεκτών, της οποίας το γαλλικό όνομα είναι φόρος τιμής στη
γενέτειρα της μόδας, του στυλ και της πολυτέλειας. Ο λουτσιάνο άρχισε να πουλάει τα ρούχα πόρτα-πόρτα και μέσα σε
μερικά χρόνια κατάφερε να βγάλει μια μικρή περιουσία. Τα χρωματιστά πουλόβερ
της οικογένειας έφτασαν σε παραγωγή τα 36 διαφορετικά και οι ιταλοί τα
αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή.
Το 1965 Ιδρύεται η ‘Benetton’ από τα 4 αδέλφια: Λουτσιάνο,
Τζιλμπέρτο, Κάρλο & Τζουλιάνα, ενώ ανοίγει το
πρώτο κατάστημα ρούχων στο Belluno της Ιταλίας. 4
χρόνια μετά ανοίγουν το πρώτο τους κατάστημα εκτός Ιταλίας, στο Παρίσι. Η εταιρία έγινε πασίγνωστη σε όλον τον κόσμο για δύο
κυρίως λόγους. Διότι τα προϊόντα της ήταν αναμφισβήτητης ποιότητας αλλά και για
τις πολύ προκλητικές διαφημίσεις από το 1982 και μετά. Οι δημιουργίες του
φωτογράφου ολιβιέρο τοσκάνι ξεσήκωναν σχεδόν πάντα θύελλα αντιδράσεων, έπεφταν
πρόστιμα, αλλά στον κόσμο έμενε πάντα αποτυπωμένη η εικόνα με το πράσινο
σηματάκι. Διαφημίσεις που μισήθηκαν ή αγαπήθηκαν με πάθος από
το κοινό. Το 85 χρησιμοποιείται
για πρώτη φορά η ονομασία ‘United Colors of
Benetton’ ενώ σήμερα υπάρχουν πάνω από 20.000 προϊόντα της εταιρίας
σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης.
Πολλά χρόνια αργότερα ο ιδρυτής Λουτσιάνο
Μπένεττον, που έγινε γερουσιαστής του κεντροδεξιού δημοκρατικού κόμματος,
γιγάντωσε την επιχείρηση φτάνοντας τα 6.500 καταστήματα σε 120 χώρες και τζίρο
πάνω από 2 δις ευρώ. Τώρα ο 78χρονος αποσύρθηκε
από το μάνατζμεντ της εταιρίας , έπειτα από 38 χρόνια στο τιμόνι του κολοσσού
που δημιούργησε με την προσωπική του
περιουσία να εκτιμάται στα 9,9δις δολ.
Ο γιος του
Λουτσιάνο, Αλεσάντρο ανέλαβε εδώ και λίγους μήνες τα ηνία της ιταλικής
φίρμας ένδυσης. Ο νέος ηγέτης προτιμά τα φωτεινά χρωματιστά πουλόβερ της
οικογενειακής φίρμας από τα ριγέ κοστούμια. Αγαπημένο του άθλημα είναι το σκι
και έχει παντρευτεί την πρωταθλήτρια του σκι Ντέμπορα Κομπανόνι, με την οποία
έχει αποκτήσει τρία παιδιά. Ψάχνει τώρα αγωνιωδώς να διορθώσει την πτωτική
πορεία της εταιρίας για να φέρει την Benetton των 10.000 υπαλλήλων ξανά στο
προσκήνιο. Ο λουτσιάνο τελείωσε το χάρβαρντ και ξεκίνησε ως οικονομικός αναλυτής
στην Goldman Sachs στο Λονδίνο. έστησε μια εταιρεία ιδιωτικού επενδυτικού
κεφαλαίου στην Ιταλία στα 25 του. Μία από τις βασικές πρωτοβουλίες του 48χρονου
τώρα που έγινε πρόεδρος της μπένετον ήταν η αξίας 10 εκατ. ευρώ καμπάνια με τίτλο «Αντι-μίσος» που απεικόνιζε
«φωτογραφικές συνθέσεις» υψηλών προσώπων να φιλιούνται. Πολλοί ξεσηκώθηκαν
όταν οι διαφημίσεις δημοσιοποιήθηκαν στα τέλη του περασμένου χρόνου και το
Βατικανό διαμαρτυρήθηκε γι τη διαφήμιση του Πάπα η οποία αποσύρθηκε.
|
Στον
κολοσσιαίο όμιλο της οικογένειας ανήκουν επίσης η εταιρία που διαχειρίζεται
τα 2/3 των αυτοκινητόδρομων όλης της Ιταλίας, το 59% της αλυσίδας εστιατορίων
Autogrill, κατασκευαστική εταιρεία ακόμη και εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου