Πολύ καλή
για να είναι αληθινή, αποδείχθηκε η ιστορία του «Μπετόβεν» της Ιαπωνίας. Ο
συνθέτης που έγινε διάσημος σε όλο τον κόσμο γιατί έγραφε υπέροχη μουσική όντας
κουφός, παραδέχθηκε πως είναι ένας μεγάλος απατεώνας που εκμεταλλεύτηκε το
πρόβλημα υγείας για να πλουτίσει. Ο Μαμόρου Σαμουραγκότσι έγινε διάσημος τη
δεκαετία του '90 όταν οι κλασικές συνθέσεις του- ανάμεσά τους αρκετά σάουντρακ
για video game όπως το Resident Evil-, άρχισαν να μαγεύουν τον κόσμο, παρότι
υπέφερε από εκφυλιστική πάθηση που επηρέαζε την ακοή του. Στα 35 του έμεινε κωφός,
αλλά συνέχισε να συνθέτει, με τη φήμη του να εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο. Η
εικόνα του πούλαγε προς τα έξω και σε κάθε του εμφάνιση το πλήθος τον
αποθέωνε.
Ο 50χρονος κωφός
Ιάπωνας, μαϊμού τελικά συνθέτης κλασικής μουσικής όπως τον αποκαλούν πια, ζήτησε
συγγνώμη για την εξαπάτηση και την προδοσία από εκατομμύρια θαυμαστές που
έτρεχαν να αγοράσουν τα σι ντι του αλλά και να ακούσουν από κοντά τις
απίστευτες συνθέσεις του. έστω και αν δεν τον είδαν ποτέ ζωντανά να παίζει
κάποιο όργανο ή να διευθύνει την ορχήστρα. Ο ίδιος είχε χαμηλό προφίλ και δεν
εμφανιζόταν σχεδόν καθόλου δημόσια. Όταν όμως κατάλαβε ότι το μυστικό του
αποκαλύφθηκε ομολόγησε ότι δεν έγραψε αυτός τις μεγάλες μουσικές του επιτυχίες
αλλά είχε προσλάβει άλλον μουσικό ο οποίος συνέθετε για λογαριασμό του έναντι
αμοιβής. Ο απατεώνας το 2001στο
Time που τον χαρακτήρισε ως τον «Μπετόβεν της ψηφιακής εποχής» δήλωσε ότι αν εμπιστεύεσαι
την εσωτερική αίσθηση του ήχου δημιουργείς κάτι που είναι πιο αληθινό, η
απώλεια της ακοής του ήταν ένα δώρο από το Θεό, και έκανε όλον τον πλανήτη να
τον συμπαθήσει. Πριν από λίγα χρόνια ουρές δημιουργήθηκαν στα δισκοπωλεία όλου
του κόσμου για να αγοράσουν τη «σύνθεση της ελπίδας», όπως αποκαλούσαν τη
δημιουργία του για την καταστροφή που προκάλεσε το τσουνάμι.
Η απίστευτη
μουσική απάτη ξεκίνησε πριν από δύο δεκαετίες, όταν ο συνθέτης προσέλαβε τον
άνθρωπο που βλέπετε για να γράφει μουσική καθώς η ακοή του χειροτέρευε και δεν
τα κατάφερνε. Εφημερίδες της Ιαπωνίας γράφουν ότι ο 50χρονος ομολόγησε υπό την
απειλή του πρώην συνεργάτη του ότι θα μιλήσει στα μμε και μετά από πίεση της
δισκογραφικής εταιρίας. Ο πραγματικός συνθέτης ονομάζεται Τακάσι Νιιγκάκι και
δήλωσε ότι όντως εργαζόταν επί 18 χρόνια για τον «Ιάπωνα Μπετόβεν»
αποκομίζοντας συνολικά περίπου 50.000 ευρώ.
Αυτός έγραψε την περίφημη «Συμφωνία
Νο1 για τη Χιροσίμα», αφιερωμένη στα θύματα της ατομικής βόμβας που κατέστρεψε
την πόλη της δυτικής Ιαπωνίας το 1945. Ο Μαμόρου άρχισε να χρησιμοποιεί τον
συνάδελφο του για να συνθέτει αντί για εκείνον όταν του ζητήθηκε να γράψει
μουσική για ταινία το 1996 χτίζοντας έτσι με το ψέμα μια μεγάλη καριέρα.
Τα
κομμάτια του έγιναν γρήγορα κλασσικές επιτυχίες ενώ ο ίδιος φιλοξενούνταν σε
τηλεοπτικές εκπομπές και ντοκιμαντέρ στα μεγαλύτερα τηλεοπτικά δίκτυα
παγκοσμίως. η «Συμφωνία για τη Χιροσίμα» πούλησε τις πρώτες ημέρες 180.000
αντίτυπα όταν ο μέσος όρος στις πωλήσεις δίσκων κλασικής μουσικής στο Τόκιο ήταν
μόλις 3.000. Υπό τους ήχους της «Μικρής Σονάτας για βιολί», μια σύνθεση που
είχε αποδοθεί στον Σαμουραγκότσι, διαγωνίστηκε ο Ιάπωνας πρωταθλητής
καλλιτεχνικού πατινάζ Τακαχάσι στους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Σότσι.
Η υπόθεση
του 50χρονου αποκαλούμενου και σύγχρονου Μπετόβεν είναι για κάποιους η
μεγαλύτερη μουσική απάτη όλων των εποχών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου